Regizor : Woody Allen

Scenarist: Woody Allen

Durata : 92 min

Gen : Comedie, Romantic

 

Whatever works, consider eu a fi un film de rezonanta si deloc pentru toti posibilii spectatori.

Un film complex in care chiar daca se relateaza viata unui om intr-o relatie (ce-i drept bizara), totusi dezbaterile isi focalizeaza subiectele in alte idei.

Despre ce este vorba?

Prejudecati, religie, gradul de acceptare intre oameni, rabdare, homosexualitate, prostia, snobismul. Acest film provoaca si dat fiind faptul ca abunda in subiecte tratate, fiecare are libertatea sa priveasca la el, ceea ce doreste si intelege . Este acel gen de film pe care daca il vizionaezi in momentele/varstele diferite iti ofera sansa de a-l percepe diferit, in pofida evidentului subiect : o relatie dintre doi oameni.

Desi comedie romantica, eu imi permit sa-l numesc documentar (asa l-am perceput). Vad cum mi se redau anumite aspecte ale unei relatii dintre doi oameni: cum se contrubuie la formarea reciproca, cum evolueaza doi oameni in prezenta celuilalt, profunzimea realitatii, teama unei persoane de a se descoperi si despre cum oamenii sunt inconjurati de prosti.

Cine imi povesteste?

Un misogin, asa-zis-ul “geniu neinteles” care aproape luase premiul Nobel in domeniul fizicii, un om ce emana scarba fata de specia umana, considerandu-i pe toti snobi prosti.

De departe recunosti stilul Woody Allen. Este vocea lui si abordarea proprie ale unor aspecte din viata mai sus mentionate, insa interpretata de Boris (Larry David ).

Nu am vazut rostul de a reda povestea sau a-l caracteriza prea mult pe Boris pentru ca nu este un film despre care imi vine sa scriu o recenzie, asa cum am facut pana acum. Este vorba de cum il percepi tu ori eu nu am vrut sa pleci deja de la anumite premise pe care ti le-as fi enumerat eu intr-un tip de recenzie cu care am obisnuit.

Atat pentru acest film. Vizionare placuta!