Dupa ce mi-am plimbat click-ul mouse-ului pe pagina site-ului Lost Movies, m-am oprit asupra lui Georges Méliès – primul regizor francez , numit si “The father of special effects”  si “the alchemist of light” ( Charlie Chaplin).

Este primul regizor ce a descoperit si folosit trucajul, printre primii creatori ai genului horror – Le Manoir du diable (1896)

A redat cinematografic, visul pamanteanului, si anume : de a ajunge pe luna. Este cel dintai film in care a folosit trucaj, animatie, primul S.F – Le voyage dans la lune (1902).

Un altul la care m-am gandit sa-l postez pe langa acesta – Cinderella (1899) – una dintre povestile copilariei.

Ambele filme sunt ca niste vederi vechi animate, alb-negru. (mi-a fugit gandul la desenele lui Tim Burton– iti instiga sentimentul de frica, atins parca de o nota nostalgica).

Vizionare placuta !

P.S : Filmul Hugo, realizat de Martin Scorsese vorbeste despre Georges Méliès .